Je mag een gehuurde rolstoelauto gebruiken om ermee op vakantie te gaan in het buitenland. Hierbij is het wel belangrijk om met de volgende zaken rekening te houden:
- Bestuurder en inzittenden (SVI) zijn in het buitenland verzekerd;
- Bij schade in het buitenland is hulpverlening/repatriëring gedekt;
- Bij pech in het buitenland is er geen dekking voor hulpverlening/repatriëring.
Voor de periode dat je de rolstoelauto hebt gereserveerd, is het daarom van belang om zelf een reisverzekering met mobiliteitsdekking af te sluiten voor de volgende zaken:
- Het vervoer van jou en je reisgezelschap (dus bestuurder en inzittenden) terug naar Nederland
- Medische hulp
- Eventuele hotelovernachting
Wat te doen bij schade of een ongeval in het buitenland?
We hopen natuurlijk dat je reis voorspoedig verloopt. Mocht er toch iets gebeuren, dan staan we voor je klaar om je zo goed mogelijk te helpen. Bij schade in het buitenland, kun je de Hulpdienst bellen via 020-6515989 (24 uur per dag beschikbaar). Zij zullen de schademelding verwerken en helpen je stap voor stap verder.
Bij iedere schade, ongeacht wie deze heeft veroorzaakt, is een Europees Schadeformulier verplicht voor het in behandeling nemen van de schademelding. Dit Schadeformulier moet altijd gemaild worden naar schade@welzorgautolease.nl.