De aangepaste occasion van Roy
In zijn hart is Roy van Laarhoven een echte autoliefhebber, met een voorkeur voor Honda-oldtimers. Maar amper had hij een dergelijke oude Honda gekocht of een val van acht meter maakte abrupt een einde aan de restauratieplannen. Maar met de aangepaste occasion van van Roy niét aan het door hem zo geliefde autorijden.
“Ik voelde dat men echt rekening met mij hield.”
Hoe kreeg Roy zijn vertrouwde plekje achter het stuur terug?
“Ik werkte als zzp’er in de gevelbeplating. In 2009 heb ik tijdens dat werk een val gemaakt van acht meter. Het gevolg van deze val was een gebroken rug en een lage dwarslaesie. Dus in plaats van autorijden moest ik meerijden. Vreselijk, die afhankelijkheid, juist omdat ik autorijden zo fijn vind. Dus ik ben rijles gaan nemen, zodat ik zelf weer achter stuur en ik twijfelde nog tussen een aangepaste auto of een bus. Het werd een bus, een Renault Master, omdat je als rolstoelgebruiker veel makkelijker in en uit een bus kan stappen dan bij een gewone auto. Na negen jaar zocht ik een andere bus. Nu was ik altijd al gek van de Volkswagen Transporter T5. Daarom heb ik Welzorg Auto op Maat benaderd met de vraag: ‘Als ik nou zo’n Transporter koop en jullie passen hem aan. Wat kost mij dat?’ Ik kreeg heel duidelijk uitgelegd wat de werkzaamheden zouden zijn, inclusief een gespecificeerde prijsopgave. En door dat verhaal werd duidelijk dat een bus die al is aangepast een stuk voordeliger zou zijn.”
En toen Welzorg Auto op Maat u benaderde?
Op zeker moment belde een adviseur van Welzorg Auto op Maat mij op met de mededeling dat ze een aangepaste Volkswagen Transporter T5 hadden binnengekregen met een automaat. De adviseur vroeg of die bus iets voor mij was. Toen ik naar de showroom in Den Bosch reed was meteen enthousiast. Het was precies de auto die ik wilde en ook nog eens in een schitterende kleur. De vorige eigenaar had hem al zodanig aangepast dat ik er bijna gelijk mee kon wegrijden. Er zijn uiteindelijk nog wel wat kleine aanpassingen uitgevoerd. Zo is er een transferbeugel aan het plafond gemaakt en een aanpassing van de stoelbevestiging op de vloer. De auto zit nu echt als gegoten.
Daarnaast is het verschil met de Renault Master dat de Master echt een bus is en ook als zodanig rijdt. Als een bus dus. De Transporter is ook een bus, maar die rijdt toch meer als een auto. Is net iets comfortabeler. En qua hoogte kan ik met de Transporter nu alle parkeergarages in, wat met de Renault Master af en toe toch wel een ‘spannend dingetje’ was.”
Wat vond u fijn aan de service bij Welzorg Auto op Maat?
De mensen die er werken houden stuk voor stuk van auto’s. Net als ik ‘hebben’ ze daar wat mee. Dat merk je aan de precisie waarmee ze werken en de afwerking van de aanpassingen zelf. Daarnaast zijn ze supervriendelijk en komen ze altijd hun afspraken na. Ik voelde dat men echt rekening met mij hield.”
Bent u na het ontvangen tevreden met de aangepaste auto van Welzorg Auto op Maat?
“Ja hoor. Zeker. Ik ben erg blij met die auto. Kijk, de meeste mensen zien een auto als een vervoermiddel van A naar B, maar ik beleef dat anders. Ik heb echt plezier in het autorijden. Buiten dat heb ik mijn onafhankelijkheid weer een beetje terug. Kan ik lekker de deur uit als ik dat wil. Een aangepaste occasion van Welzorg Auto op Maat heeft in dat opzicht de kwaliteit van mijn leven zeker wel verhoogd.