Jouw expert in Beverwijk
Welzorg Beverwijk verkent voor jou alle mogelijkheden op het gebied van hulpmiddelen en mobiliteit wanneer je langdurig of permanent ondersteuning nodig hebt. Dat doen we voor in huis als ook buiten het huis. Van lopen, fietsen, rennen, rijden tot aan wonen. Zodat jij je gemakkelijker kunt bewegen én zelfstandig kunt zijn. Al meer dan 25 jaar zijn wij dé mobiliteitspartner voor mensen met een lichamelijke beperking, kinderen en senioren.
Ons team van gedreven specialisten staan 24/7 voor je klaar. Geleid door kennis van de laatste innovaties en klantwensen kunnen zij jou als geen ander adviseren. Kwaliteit én een oplossing op maat staan daarbij hoog in het vaandel. Niet voor niets beoordelen ruim 35.000 cliënten ons met een 8,5.
Daarnaast ervaar je bij Welzorg het unieke digitale klantenportaal ‘Mijn Welzorg’. Deze app geeft je inzicht in jouw hulpmiddelen en gegevens. Kom je er even niet uit of heb je een vraag? Onze klantenservice helpt je graag.
Mobiliteitsoplossingen
Mobiliteitshulpmiddel aanvragen
Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.
Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.
De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.
Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.
Houd de regie met Mijn Welzorg
In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.
Daarom Welzorg
24/7 bereikbaar
Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.
Deskundig advies
Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.
Klantbeoordeling 8,4
Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.
Mijn Welzorg
Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.
Vergoedingen die we regelmatig zien
In veel situaties is het mogelijk om een vergoeding te ontvangen om een hulpmiddel of aanpassing te financieren. Je aanvraag begint vaak bij de gemeente. Welzorg ziet regelmatig de volgende vergoedingen:
Wmo – voorziening in natura
Bij deze vorm ontvang je een hulpmiddel in bruikleen van jouw gemeente. Sommige gemeenten vragen hier een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor. Werkt jouw gemeente samen met Welzorg, dan kan de consulent je aan ons koppelen.
Pgb (persoonsgebonden budget, Wmo)
Dit is een budget waarmee je zelf een hulpmiddel of aanpassing aanschaft. Dit kan via Welzorg Shop. We begeleiden je graag bij het maken van de juiste keuze. Ook mogelijk zonder pgb.
UWV
Heb je een aanpassing of hulpmiddel nodig voor je werk? Neem contact op met het UWV. Dit zien we vaak bij een aangepaste auto voorbijkomen.
Mijn zelfstandigheid is terug. Ik vind het een verademing!
Marja de Koning
Klant bij Welzorg
Samenwerking met ruim 150 gemeenten in Nederland
Welzorg heeft een samenwerking met de gemeente Beverwijk als het gaat om Wmo-hulpmiddelen. Dankzij onze jarenlange expertise doen we dit voor ruim 150 gemeenten in Nederland.
Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van de dienstverlening en service van Welzorg? Gebruik dan onze gemeentekaart.
Nieuws uit de gemeente Beverwijk
Gemeente Middelburg: “Het is fijn dat we met Scoot2Go helemaal worden ontzorgd”
Nieuwe vestiging Welzorg Auto op Maat Zwolle opent haar deuren
Louwman divisie Care met Welzorg, RSR en Mango Mobility blinkt uit in Sociaal Ondernemerschap: nu bij 10% van best presterende bedrijven in Nederland
Veelgestelde vragen
-
Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.
Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.
Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.
-
Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.
Is er sprake van vandalisme?
Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.Kunt u door schade niet meer rijden?
Vul hier het formulier reparatieverzoek in. -
Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.
-
Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.
-
Gemeenten bieden in bepaalde situaties een vergoeding voor de aanschaf of lease van een auto, aanpassing of 45 km auto. Dit wordt door de gemeente aangeboden vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning). Of in het geval de auto, aanpassing of 45 km auto voor werk of studie betreft, vanuit het UWV. Soms is het ook mogelijk om een vergoeding te krijgen vanuit de de Wet langdurige zorg (Wlz-pgb). Ook dit verschilt per gemeente.
Helaas kan Welzorg hierin geen toezeggingen doen. We adviseren je contact op te nemen met het Wmo-loket van de gemeente waarin je woonachtig bent of het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor je verzorgen.