Driewielfiets

  • Mijn driewielfiets remt/rijdt niet meer (goed)

    Neem contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Mijn driewielfiets remt/rijdt niet meer (goed)

    Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.

  • Is er een spaak los of heeft u een slag in het wiel?

    Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.

  • Mijn (elektrische)hulpmiddel remt minder goed. Wat kan ik doen?

    Remt uw scootmobiel, (elektrische)rolstoel of (elektrische)driewielfiets niet goed? Vaak heeft dat te maken met (de conditie van) de banden.

    1. Controleer of er nog voldoende profiel op uw banden zit. Zijn uw banden versleten? Laat ze dan vervangen.
    2. Controleer de bandenspanning. Zijn de banden te zacht? Pomp de banden op met een fietspomp met autoventiel. U kunt uw banden ook op (laten) pompen bij de fietsenmaker of het benzinestation.
    3. Als uw banden nat zijn, remmen ze ook minder goed. Let daarom op bij regen en sneeuw.

    Lukt het met deze tips niet om zelf het remprobleem op te lossen? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.

  • De accu van mijn driewielfiets doet het niet goed, wat kan ik zelf doen?

    Controleer de lampjes op de accu.

    1. Brandt alleen het rode lampje dan is de accu bijna leeg en moet u deze opladen.
    2. Knipperen alle lampjes, dan is de accu leeg. De accu ondersteunt de motor niet meer tijdens het fietsen.
      Als u de elektromotor een tijd niet meer heeft gebruikt, gaat de accu in de ‘slaapstand’. Dit is om de accu te beschermen. U kunt de accu op twee manieren activeren.
    3. Fiets een klein stukje vooruit terwijl u de aan/uitknop indrukt. Zo schakelt u het systeem weer in.
    4. Leg de accu een paar seconden aan de oplader.
      Als de accu niet meer oplaadt, is deze stuk en moet hij vervangen worden.

    Is uw probleem niet opgelost of is de accu stuk? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.

  • Er zit speling in mijn stuur. Wat kan ik doen?

    Het kan zijn dat het stuur wat los zit. Misschien lukt het u of iemand anders om het stuur zelf vast te draaien. Lukt dit niet? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.

  • Mijn hulpmiddel maakt tijdens het rijden een tikkend/ratelend geluid, hoe kan ik dit oplossen?

    Controleer altijd eerst of er takjes of iets anders onder uw hulpmiddel vastzit wat het geluid veroorzaakt. Is dat niet het geval, dan kunt u het volgende doen:

    1. Controleer of er ergens een schroef of boutje los zit. Als iemand bijvoorbeeld recent de wielen van uw hulpmiddel heeft aangepast, kan het zijn dat een van de bouten niet helemaal goed is aangedraaid. Mocht dit het geval zijn, kijk dan of u de bout zelf kunt (laten) vastdraaien.
    2. Breng wat smeerolie aan op de bewegende delen. Als deze stroef zijn, kunnen ze ook geluid maken.
    3. Blijft het probleem bestaan, plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    • Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    • Geef een omschrijving van het probleem.
    • Klik op de knop “Volgende”.
    • Doorloop de stappen die hierna volgen. Mijn hulpmiddel maakt tijdens het rijden een tikkend/ratelend geluid, hoe kan ik dit oplossen?




  • Ik heb een scootmobiel met storing of lekke band. Komt FietsNED dan ook langs om deze storing op te lossen?

    FietsNED komt in dit geval niet bij u langs om de storing te verhelpen. Welzorg komt wel om de storing te verhelpen. U kunt bellen naar 088 – 001 6700 om een afspraak te maken met een monteur. Meer informatie over FietsNED lees je hier.

  • Ik heb een afspraak gemaakt met FietsNED maar weet de datum niet meer of ik wil de afspraak verzetten. Waar kan ik dit terugvinden of aangeven?

    Neem dan contact op met FietsNED via telefoonnummer 088 – 1121 123

  • De verlichting van mijn elektrische hulpmiddel doet het niet meer?

    Wellicht is de lamp stuk. Vervang daarom eerst de lamp of vraag iemand in uw omgeving om dat voor u te doen. Werkt de verlichting daarna nog steeds niet? Of kunt u de lamp niet zelf vervangen? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.
  • Het mandje van mijn hulpmiddel is los, kan ik dit zelf verhelpen?

    Zit het mandje van uw hulpmiddel los? Misschien kunt u het zelf of iemand in uw omgeving het mandje weer op uw hulpmiddel bevestigen. Lukt dit niet of is het mandje afgebroken? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.