Top 10

  • Wanneer krijg ik mijn hulpmiddel?

    Na ontvangst van de aanvraag, via uzelf of via de Wmo-consulente van uw gemeente, nemen wij binnen max 48 uur contact met u op. Als we uw hulpmiddel op voorraad hebben, kunnen we snel leveren. Als een hulpmiddel speciaal gemaakt of besteld moet worden, duurt het langer. Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.

  • Mijn hulpmiddel maakt tijdens het rijden een tikkend/ratelend geluid, hoe kan ik dit oplossen?

    Controleer altijd eerst of er takjes of iets anders onder uw hulpmiddel vastzit wat het geluid veroorzaakt. Is dat niet het geval, dan kunt u het volgende doen:

    1. Controleer of er ergens een schroef of boutje los zit. Als iemand bijvoorbeeld recent de wielen van uw hulpmiddel heeft aangepast, kan het zijn dat een van de bouten niet helemaal goed is aangedraaid. Mocht dit het geval zijn, kijk dan of u de bout zelf kunt (laten) vastdraaien.
    2. Breng wat smeerolie aan op de bewegende delen. Als deze stroef zijn, kunnen ze ook geluid maken.
      Blijft het probleem bestaan, neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.
  • Mijn hulpmiddel heeft een lekke band en ik kan het zelf niet oplossen?

    U kunt daarvoor contact opnemen met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Wat moet ik doen als ik spraak- of gehoorproblemen heb?

    Tijdens onze openingstijden van de klantenservice (maandag tot en met vrijdag van 7.30 – 19.00 uur en op zaterdag van 09.00 – 18.00 uur) adviseren wij u ons contactformulier in te vullen. Vermeld in het veld “vraag/opmerking” dat u graag een storing wilt melden en dat u spraak of gehoor gehinderd bent.

    Buiten deze tijden kunt u ons SMS’en of e-mailen:

    1. Stuur een SMS met uw gegevens naar +3197010263546. Dit telefoonnummer wordt alleen gebruikt voor sms-berichten.
    2. Uw e-mail met uw naam en adres kunt u versturen naar centrale@vhd.nl. Vul als onderwerp: Welzorgmelding in.

     

  • Ik heb een hulpmiddel aangevraagd. Wat is de status?

    Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.

  • De monteur, adviseur of afleveraar is nog niet geweest. Wanneer kan ik deze verwachten?

    Heeft u een afspraak in de ochtend? Dan komen wij tussen 08.45 en 12.30 uur met uitloop tot 13:00 uur.

    Heeft u een afspraak in de middag? Dan komen wij tussen 12.30 en 17.30 uur.

  • Ik wil mijn hulpmiddel op vakantie meenemen. Mag dat?

    Ja, u mag uw hulpmiddel gewoon op vakantie meenemen. U bent zelf verantwoordelijk voor het vervoer van uw hulpmiddel naar uw vakantiebestemming. Verder is het belangrijk om met het volgende rekening te houden.

    Gaat u op vakantie in Nederland? Dan kunt u gebruikmaken van onze service zoals u gewend bent.

    Vakantie in het buitenland

    1. Heeft u een storing in het buitenland? Neem dan direct contact op met onze klantenservice. Samen gaan we op zoek naar een passende oplossing. Als een reparatie nodig blijkt, ondersteunen wij u waar mogelijk bij het vinden van een geschikte monteur en noodzakelijke onderdelen. We maken afspraken met u over het vervolg en hoe u met ons in contact blijft.
    2. Kosten met betrekking tot een reparatie dienen altijd eerst zelf te worden voldaan. Afhankelijk van de situatie kan Welzorg de kosten voor reparatie in het buitenland (deels) vergoeden. Dit betreft dan alleen (een gedeelte van) de kosten voor materialen en onderdelen.
    3. In geval van schade in het buitenland zijn de kosten hiervan in principe voor uw eigen rekening, net als in Nederland. Een elektrisch aangedreven hulpmiddel is wel verzekerd voor schade die aan anderen is toegebracht (zie hieronder bij Verzekering). Als er een tegenpartij betrokken is geweest, vult u samen een schadeformulier in.
    4. Transportkosten en voorrijkosten blijven zowel bij schade als reparatie volledig voor uw eigen rekening.
    5. Maak foto’s van de situatie en zorg dat u een factuur van de reparatie en/of onderdelen ontvangt. Neem bij terugkomst in Nederland weer contact met ons op.

    Vliegvakantie

    1. Heeft u een elektrisch aangedreven hulpmiddel, regel dan een vervoersverklaring. Alleen met deze verklaring mogen uw accu’s mee het vliegtuig in. Zie bijgevoegd voorbeeld van Transavia. <https://www.transavia.com/service/nl-nl/medische-services-assisentie/rolstoel-krukken-rollator/vervoeren>
    2. De accu’s van uw hulpmiddel moeten tijdens de vlucht losgekoppeld zijn. Dit is uw eigen verantwoordelijkheid.
    3. Geef op tijd de afmetingen en het gewicht van uw hulpmiddel door aan de luchtvaartmaatschappij. Dan is er voldoende plek voor uw rolstoel of scootmobiel. De afmetingen en het gewicht vindt u in de handleiding bij uw hulpmiddel.
    4. Maak vooraf altijd van uw hulpmiddel en doe bij eventuele transportschade meteen melding bij de vliegtuigmaatschappij. Maak in geval van schade foto’s, noteer namen en data. Zorg vooral ook voor een bewijs van de melding van deze transportschade. Al deze gegevens hebben wij nodig om eventuele schade te kunnen proberen verhalen bij de vliegtuigmaatschappij.

    Verzekering

    1. Een elektrisch aangedreven hulpmiddel heeft standaard een WA-verzekering. De WA-verzekering dekt alleen de kosten in situaties waarin u zelf aansprakelijk bent. Alleen de schade die u toebrengt aan de bezittingen van anderen wordt vergoed, dus niet de schade aan uw eigen hulpmiddel. Op uw groene kaart staan de landen vermeld waar de WA-verzekering geldig is. In landen die niet op het internationaal verzekeringsbewijs staan of zijn doorgestreept, heeft u géén WA-dekking.
    2. Het niet mogelijk om een elektrisch aangedreven hulpmiddel dat u via de gemeente heeft ontvangen te verzekeren voor uw vakantie of reis.
    3. Voor een hulpmiddel dat niet elektrisch aangedreven is, kan een reis- of inboedelverzekering mogelijk uitkomst bieden bij kosten die door noodsituaties of overmacht zijn ontstaan. Zo kan in sommige gevallen een medisch niet-elektrisch aangedreven hulpmiddel verzekerd worden als bagage. Informeer bij uw verzekeraar naar de mogelijkheden en voorwaarden.

    Tip: Weet u al dat u op vakantie gaat en wilt u reservebanden meenemen? Geef dit dan aan ons door als u de klantenservice belt voor een andere reparatie of levering.