Onderwerpen
Rolstoelauto huren
Online reserveren lukt mij niet. Kan ik ook telefonisch reserveren?
Wanneer het u niet lukt om online een rolstoelauto te reserveren, kunt u ook bellen naar: 088 – 00 16 717.
Hoe vaak per jaar kan ik een rolstoelauto huren?
Je kunt een rolstoelauto zo vaak huren als je wilt. Per keer mag je de auto maximaal 15 dagen aaneengesloten huren.
Hoe maak ik online een reservering voor een rolstoelauto?
Via Welzorg is het mogelijk om online een rolstoelauto te huren. Huurt u een Zonnebloemauto dan heeft u een Zonnebloempas nodig. Deze kunt u aanvragen via De Zonnebloem.
Stap 1: Locatie en auto
- Ga naar onze reserveringsmodule.
- Kies voor “Ja, ik wil een rolstoelauto reserveren”.
- Selecteer of typ de plaats waar u de rolstoelauto wilt huren. Bijvoorbeeld uw woonplaats of daar in de buurt.
- Geef de huurperiode op dat u gebruik wilt maken van de auto.
- U krijgt nu een overzicht te zien van (beschikbare) auto’s in uw omgeving. Selecteer de auto die u wilt reserveren en klik onderaan de pagina op “volgende”.
Stap 2: Persoonsgegevens
- Geef op wie de bestuurder wordt van de auto. Dat kan uzelf zijn of iemand die u kent (bijvoorbeeld familie). Bij een Zonnebloemauto kunt u ook kiezen voor een vrijwilliger.
- Als u een zonnebloemauto heeft gekozen voer dan het pasnummer in van de Zonnebloempas. Bij een Welzorg rolstoelauto is dit niet nodig.
Stap 3: Overig
- Geef uw overige gegevens op zoals uw e-mail adres voor de reserveringsbevestiging en de factuur.
- Ook krijgt u de optie om uw eigen risico af te kopen, een passing in te plannen en/of uitleg te krijgen over het gordelsysteem op locatie.
Stap 4: Bevestigen
- Alles in orde? Gegevens gecontroleerd? Het laatste wat u moet doen is akkoord gaan met de voorwaarden om uw reservering af te ronden. Klik vervolgens op “Bevestigen”.
- Na een succesvolle reservering ontvangt u op het opgegeven e-mailadres een bevestiging.
Hoe kan ik de beschikbaarheid van rolstoelauto’s bekijken?
Wilt u kijken welke auto’s wanneer en waar beschikbaar zijn, zonder al een reservering te plaatsen? Dat kan door de volgende stappen te volgen.
Locatie en auto
- Ga naar onze reserveringsmodule (u plaatst nog geen reservering).
- Vul de plaats in waar u de beschikbaarheid van wilt weten. Dat kan bijvoorbeeld uw woonplaats zijn of daar in de buurt.
- Selecteer de periode waarvan u de beschikbaarheid wilt zien. Vul een datum “auto ophalen op” in en een datum “auto inleveren op”. Dit is enkel om de beschikbaarheid in te kunnen zien, u plaatst geen reservering
- Selecteer een ophaalmoment en inlevermoment.
- Vervolgens krijgt u een overzicht te zien van de beschikbare rolstoelauto’s. Ook ziet u waar deze auto’s staan, hoeveel capaciteit de auto heeft en de specifieke afmetingen.
Hoe wijzig of annuleer ik mijn reservering van een rolstoelauto?
Wilt u uw reservering van een rolstoelauto wijzigen of annuleren? Stuur dan een e-mail naar huur@welzorg.nl.
U kunt uw reservering tot 14 dagen voor de datum van het ophalen van de auto kosteloos annuleren. Annuleert u de reservering binnen 1 tot 13 dagen voor de datum van ophalen? Dan zijn wij helaas genoodzaakt €12,50 per reservering in rekening te brengen.
Geef in deze mail de volgende reserveringsgegevens door:
- Reserveringsnummer
- Op naam van
- Op te halen bij
- Huurperiode
Wilt u de reservering wijzigen, geef dan ook de nieuwe huurperiode en locatie op.
Wanneer Welzorg de reservering heeft aangepast ontvangt u een bevestiginsmail. Mochten wij dit niet kunnen aanpassen, brengen wij u hier per mail van op de hoogte.
Wanneer moet je voor de gereden kilometers gaan betalen?
Als huurder van een rolstoelauto krijg je per huurdag 100 vrije kilometers gratis. Daarna betaal je 0,20 eurocent per kilometer. Heb je de auto bijvoorbeeld 2 dagen gehuurd, dan heb je 200 vrije kilometers.
Moet ik lid zijn van de Zonnebloem om een rolstoelauto te huren?
Nee, iedereen in Nederland die gebruik maakt van een rolstoel of een scootmobiel kan een Welzorg rolstoelauto of Zonnebloem rolstoelauto huren. Voor de eerste keer dat je de Zonnebloemauto huurt vraag je eenmalig een Zonnebloemautopas aan voor 10 euro. Voor een Welzorg rolstoelauto is géén Zonnebloem registratienummer nodig.
Kan ik ook op vakantie met een gehuurde rolstoelauto?
Je mag een gehuurde rolstoelauto gebruiken om ermee op vakantie te gaan in het buitenland. Hierbij is het wel belangrijk om met de volgende zaken rekening te houden:
- Bestuurder en inzittenden (SVI) zijn in het buitenland verzekerd;
- Bij schade in het buitenland is hulpverlening/repatriëring gedekt;
- Bij pech in het buitenland is er geen dekking voor hulpverlening/repatriëring.
Voor de periode dat je de rolstoelauto hebt gereserveerd, is het daarom van belang om zelf een reisverzekering met mobiliteitsdekking af te sluiten voor de volgende zaken:
- Het vervoer van jou en je reisgezelschap (dus bestuurder en inzittenden) terug naar Nederland
- Medische hulp
- Eventuele hotelovernachting
Wat te doen bij schade of een ongeval in het buitenland?
We hopen natuurlijk dat je reis voorspoedig verloopt. Mocht er toch iets gebeuren, dan staan we voor je klaar om je zo goed mogelijk te helpen. Bij schade in het buitenland, kun je de Hulpdienst bellen via 020-6515989 (24 uur per dag beschikbaar). Zij zullen de schademelding verwerken en helpen je stap voor stap verder.
Bij iedere schade, ongeacht wie deze heeft veroorzaakt, is een Europees Schadeformulier verplicht voor het in behandeling nemen van de schademelding. Dit Schadeformulier moet altijd gemaild worden naar schade@welzorgautolease.nl.
Zijn de auto’s handgeschakeld of werkt het met een automaat?
De meeste rolstoelauto’s zijn benzineauto’s. De rolstoelautos’ in Hilversum en bij het Louwman museum zijn een automaat en rijden op diesel.