Scoot2Go - Gemeente Deventer

  • Zijn er kosten verbonden aan deelname aan de mobiliteitspool?

    Nee, deelname aan de mobiliteitspool en het gebruik van de scootmobielen en driewielfietsen is helemaal gratis.

  • Ik heb geen ervaring met het rijden..

    Nee, het is geen probleem als je nog nooit op een scootmobiel of driewielfiets gereden hebt. Alle gebruikers krijgen een gratis rij-instructie en een rijvaardigheidstest. Dit is onderdeel van de beoordeling voor toegang tot de mobiliteitspool. Zo kunnen zij makkelijk gebruik maken van de scootmobiel of driewielfiets.  

  • Hoe kan ik een scootmobiel of driewielfiets reserveren?

    Reserveer door te bellen met de poolbeheerder (bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00 – 16:30 uur) via telefoonnummer 0570-679628. Indien je moeite hebt om op de locatie van het uitleenlocatie te komen, dan kun je dat bij de reservering aangeven. De scootmobiel of driewielfiets wordt dan bij je thuis afgeleverd door medewerkers van Konnected. Je moet dan wel minimaal 24 uur van tevoren reserveren.  Je mag de scootmobiel of driewielfiets op alle dagen voor maximaal 1 dag reserveren. Als je gebruik maakt van de breng- en haalservice kan het voorkomen dat de scootmobiel of driewielfiets de dag van te voren al wordt gebracht en de dag erna wordt opgehaald.  Bij reservering van de haal- en brengservice in het weekend geldt dat je de scootmobiel of driewielfiets altijd het gehele weekend reserveert. Deze wordt vrijdag bij je gebracht en maandagochtend weer opgehaald.  Maak deze reservering altijd vóór het weekend. In het weekend is de poolbeheerder niet bereikbaar. 

     

    TIP: Je hoeft niet te wachten met reserveren tot de dag van gebruik zelf, je kunt ook alvast reserveringen maken in de toekomst.  

  • Hoe leen ik de driewielfiets?

    Reserveer van te voren door te bellen naar de 0570-679628 (bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00 – 16:30 uur). De driewielfiets wordt altijd naar jou toegebracht. De sleutel van de fiets wordt bij de aflevering meegegeven. Als de breng- en haalservice de fiets weer ophaalt lever je deze sleutel weer in.

  • Heb je een reservering gemaakt, maar wil je hier toch geen gebruik van maken?

    Dan moet je de reservering telefonisch annuleren. Dit kan door te bellen naar 0570-679628.

  • Ik ben mijn tag verloren, wat moet ik doen?

    Als je jouw persoonlijke tag kwijt of verloren bent, meld dit dan bij de poolbeheerder (0570-679628). Je oude tag wordt geblokkeerd en je ontvangt een nieuwe tag. Hiervoor wordt €10 aan administratie-kosten gerekend.

  • Wat voor scootmobiel kan ik gebruiken?

    De deelscootmobiel die je kunt lenen is de Pride Luna Victory Z2. Dit is een 3 wiel scootmobiel met optimale wendbaarheid en comfort. De Luna Victory Z2 is een robuuste scootmobiel met een goede vering. 

  • Wat voor soort driewielfiets kan ik gebruiken?

    De driewielfiets die je kunt lenen is de Van Raam Easy Rider. De trendy vormgegeven Easy Rider driewieler voor volwassenen zorgt voor stabiliteit en creëert daarmee een gevoel van veiligheid tijdens het fietsen. Je kunt eenvoudig opstappen en makkelijk fietsen met deze licht lopende driewielfiets. Heb je geen ervaring met het fietsen op een driewielfiets? Geen probleem, alle gebruikers krijgen een gratis rijvaardigheidsles. 

     

    Reserveer van te voren door te bellen naar de 0570-679628 (bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00 – 16:30 uur). De driewielfiets wordt altijd naar jou toegebracht. De sleutel van de fiets wordt bij de aflevering meegegeven. Wanneer de breng- en haalservice de fiets weer ophaalt lever je deze sleutel weer in. 

     

    Let op: het kan voorkomen dat de driewielfiets de dag van te voren al wordt gebracht en de dag erna wordt opgehaald.  Bij reservering van de haal- en brengservice in het weekend geldt dat je de scootmobiel of driewielfiets altijd het gehele weekend reserveert. Deze wordt vrijdag bij je gebracht en maandagochtend weer opgehaald.  

  • Hoe leen ik een scootmobiel?

    Reserveer van te voren door te bellen naar 0570-679628 (bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00 – 16:30 uur). Indien je gebruik wilt maken van de haal- en brengservice omdat je zelf niet naar het uitleenpunt kunt komen, dan moet je in ieder geval 24 uur van tevoren reserveren.

     

    Ga naar het uitleenpunt waar de door jou gereserveerde scootmobiel staat en haal de laadkabel los van de scootmobiel die je gereserveerd hebt. Je kunt de scootmobiel die je gereserveerd hebt herkennen door het WZ-nummer van de scootmobiel van jouw reservering te vergelijken met het WZ-nummer op de scootmobiel. Het WZ-nummer van de scootmobiel vind je op de sticker aan de rechterachterzijde van de scootmobiel.

     

    Je ontvangt wanneer je toegang krijgt tot de mobiliteitspool een persoonlijke tag van de poolbeheerder. Je kunt met deze persoonlijke tag de scootmobiel eenvoudig aan- en uitzetten door je tag tegen de daarvoor bestemde plek op de scootmobiel te houden. Deze plek wordt aangegeven met een sticker.  

     

    Klaar? Zet de scootmobiel uit door je tag tegen de daarvoor bestemde plek op de scootmobiel te houden. Deze plek wordt aangegeven met een sticker. Sluit vervolgens de laadkabel aan. 

  • Hoe neem ik een gereserveerde scootmobiel in gebruik?

    Ga naar de uitleenlocatie waar de door jou gereserveerde scootmobiel staat. Haal vervolgens de laadkabel los van de scootmobiel die je gereserveerd hebt. Je kunt de scootmobiel die je gereserveerd hebt herkennen door het WZ-nummer van de scootmobiel van jouw reservering te vergelijken met het WZ-nummer op de scootmobiel. Het WZ-nummer van de scootmobiel vind je op de sticker aan de rechterachterzijde van de scootmobiel. 

     

    Je hebt toen je toegang kreeg tot de mobiliteitspool een persoonlijke tag ontvangen van de poolbeheerder samen met de welkomstbrief. Je kunt met deze persoonlijke tag de scootmobiel eenvoudig aan- en uitzetten door je tag  tegen de daarvoor bestemde plek op de scootmobiel te houden. Deze plek wordt aangegeven met een sticker. 

     

    Klaar? Zet de scootmobiel uit door je tag  tegen de daarvoor bestemde plek op de scootmobiel te houden. Deze plek wordt aangegeven met een sticker. Vergeet niet daarna de laadkabel aan te sluiten 

  • Ik heb een klacht, waar kan ik deze melden?

    Je kunt jouw klacht via dit formulier insturen. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.  

  • Wat moet ik doen bij schade aan de scootmobiel of driewielfiets?

    Als je schade aan de deelscootmobiel of deeldriewielfiets hebt, dan neem je contact op met het servicenummer dat vermeldt staat op de scootmobiel. Mocht het middel niet meer bruikbaar zijn door de gemaakte schade, meld dit dan direct bij het servicenummer. De pechhulp zal worden ingeschakeld om je te komen helpen. Je geeft aan de telefoon de volgende gegevens door:

    • Je meldt dat je schade hebt gemaakt aan de deelscootmobiel of deeldriewielfiets
    • Je geeft jouw gegevens door
    • Je geeft door wat er volgens jou gebeurd is en hoe de schade is ontstaan 
    • Je geeft aan of er andere personen of bezittingen van andere personen bij betrokken zijn
    • Je meldt of er sprake is van materiele schade en/of letselschade bij jou of een ander

    Tip: maak foto’s van de schade aan de scootmobiel/driewielfiets en de eventuele schade bij een ander

     

    Download hier het schadeformulier wat je moet invullen als een derde bij de schade betrokken is. Door onze schadeafdeling wordt een dossier opgemaakt. Dit dossier wordt volgens de afspraken met je gemeente en de verzekering volledig gemaakt en afgehandeld. De deelscootmobiel en deeldriewielfiets zijn verzekerd, de gemeente Deventer en Scoot2Go zijn echter niet aansprakelijk voor schade, waaronder eventueel letselschade.

  • Hoeveel aaneengesloten dagen mag ik de scootmobiel of driewielfiets reserveren?

    Je mag de scootmobiel of driewielfiets op alle dagen voor maximaal 1 dag reserveren. Als je gebruik maakt van de breng- en haalservice kan het voorkomen dat de scootmobiel of driewielfiets de dag van te voren al wordt gebracht en de dag erna wordt opgehaald.

    Bij reservering van de haal- en brengservice in het weekend geldt dat je de scootmobiel of driewielfiets altijd het gehele weekend reserveert. Deze wordt vrijdag bij je gebracht en maandagochtend weer opgehaald.

    Maak deze reservering altijd vóór het weekend. In het weekend is de poolbeheerder niet bereikbaar.

  • Hoe reserveer ik de breng- en haalservice?

    De breng- en haalservice reserveer je minimaal 24 uur van tevoren. Dit doe je door te bellen met de poolbeheerder (0570-679628). Vergeet bij de reservering niet te vermelden dat je gebruik wilt maken van de breng- en haalservice.

     

    Houd er rekening mee dat de scootmobiel of driewielfiets altijd na 10.00 uur ’s ochtends gebracht wordt en voor 16.00 uur opgehaald wordt. Heb je de scootmobiel of driewielfiets vroeger nodig? Dan wordt deze de dag van tevoren bij je geleverd. Heb je de scootmobiel of driewielfiets langer nodig? Dan wordt deze de volgende dag weer opgehaald.

     

    Bij reservering van de haal- en brengservice in het weekend geldt dat je de scootmobiel of driewielfiets altijd het gehele weekend reserveert. Deze wordt vrijdag bij je gebracht en maandagochtend weer opgehaald.  Maak deze reservering altijd vóór het weekend. In het weekend is de poolbeheerder niet bereikbaar.