Zo lang mogelijk zelfredzaam
Zelfredzaamheid, daar draait het om bij Welzorg. Want een mobiliteitshulpmiddel kan heel wat dagelijkse activiteiten eenvoudiger maken. Niet voor niets speelt eenzaamheid juist ouderen vaak parten. Wie niet goed meekomt, kan ook niet goed meedraaien in de samenleving.
Bij Welzorg werken we elke dag aan het vergroten van zelfredzaamheid. Vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) werken we met veel gemeenten samen. Dat betekent dat je in veel gevallen een beroep kunt doen op een Wmo-vergoeding.
- Welzorg werkt samen met zo’n 150 gemeenten
- Ruim 25 jaar ervaring met hulpmiddelen voor ouderen
- Experts in auto- en woningaanpassingen
Zo vraag je een hulpmiddel aan via de Wmo
Neem contact op met je gemeente en licht jouw hulpvraag toe. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.
Kom je in aanmerking voor een hulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.
Een adviseur van de leverancier neemt contact met je op voor een opmeting. Je bespreekt samen welk hulpmiddel het best bij je past.
Alles rond? Dan wordt het hulpmiddel bij je afgeleverd. De adviseur instrueert je over het gebruik en informeert over service.
Tijdelijk huren met onze Flex-abonnementen
Heb je tijdelijk een scootmobiel of driewielfiets nodig? Om bijvoorbeeld de periode van een Wmo-aanvraag te overbruggen of omdat je geen grote uitgaven meer wilt doen. Via Welzorg kun je ook een scootmobiel of driewielfiets huren vanaf één maand. Tegen een vast maandelijks bedrag, tweewekelijks opzegbaar en binnen vijf dagen bij je afgeleverd. Sluit het abonnement eenvoudig online af.
Houd de regie met Mijn Welzorg
In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.
Daarom Welzorg
24/7 bereikbaar
Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.
Deskundig advies
Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.
Klantbeoordeling 8,4
Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.
Mijn Welzorg
Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.
Wmo-vergoeding
Of jouw hulpmiddel wordt vergoed vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning), hangt af van je situatie. Neem hierover eerst contact op met het Wmo-loket van je gemeente. Na het toekennen van een ‘individuele voorziening’ kunnen zij je op twee manieren tegemoetkomen.
Een hulpmiddel in bruikleen
Besluit de gemeente je een hulpmiddel in bruikleen te geven? Dan betaal je daar vaak een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor. Als je gemeente samenwerkt met Welzorg, zorgt de Wmo-consulent dat je met ons in contact komt. We bekijken samen welk hulpmiddel het best bij je past.
Pgb (persoonsgebonden budget)
Je kunt ook kiezen voor een pgb. Met dit budget kies je zelf een hulpmiddel uit. Je bepaalt bij wie je dat doet, en regelt ook zelf de service en het onderhoud. Ook dan staan we klaar, met ons zusterbedrijf Mango Mobility.